
Izvēlamies auto riepas
Lūk, arī sākas jautājumi, jo izņemot sezonālās riepas, ir vēl daudzi citi veidi un paveidi. Kā arī jūs var samulsināt zīmējuma tips.
Tikt ar šo situāciju galā var arī nekrītot panikā. Lai izvēle apmierinātu gan cenas ziņā, gan arī pēc īpašībām arī pašu pretenziozāko, vai arī izsmalcinātāko gaumi. Tātad, sāksim ar sezonālajām īpatnībām.
Ziemas
Šeit pastāv vairāki veidi – eiropeiskie un skandināvu. Eiropeiskā gumija paredzēta salīdzinoši „maigai” Eiropas ziemai. Sānos tai ir noapaļoti pieši ar ūdens drenāžas rievām, kas palīdz uzlabot saķeri ar ceļu slapjdraņķa un lietus laikā. Protektora augstums – 8 mm.
Skandināvijas riepas – tām, pirmkārt, ir masīvs protektors ar augstumu 10 mm. Tām ir daudz taisnstūrveida un rombveida radžu. Cieši sagrieztas lameles un stūrveida plecu bloki. Ar šādu gumiju var viegli pārlauzt sniega un ledus virskārtu. Agresīvāks variants – radžu riepas. Neaizvietojams variants kā pārvietoties kailsalā. Bet ir viens mīnuss – uz „plika” ledus tās ir ļoti trokšņainas un radzes lielā ātrumā var izspraukties ārā.
Izvēloties ziemas gumiju atcerieties, ka katra radze izstrādāta noteiktiem ceļu nosacījumiem. Un esiet gatavi tam, ka atdodot priekšroku vienām tehniskajām īpašībām, tad vājāk tiks izteiktas citas. Un vēl – jo mazāks attālums starp radzēm, jo klusāk pārvietojas jūsu automašīna.
Vasaras
Tiek izgatavota no cietākas gumijas, nekā ziemas riepas. Ņemot vērā savas ķīmiskās īpašības, šādām riepām piemīt lielāka saķere ar saplaisājušu asfaltu. Atļauta ekspluatācija ar temperatūru no +5.
Šosejas riepas (H/T, H/P) klusas, atvaira putekļus un ūdeni. Paredzētas, lai pārvietotos pa pilsētu. Ir pilnīgi bezspēcīgas uz ziemas ceļiem.
Universālās (A/T) – tās apmierina arī sauss asfalts un slapjš, netīrs ceļš.
Dubļu riepas (M/T) – bezceļu karaļi. Dziļš protektora augstums, reizēm zīmējums tiek veidots uz sāna slīpņiem.
Vissezonas riepas
Tajās viss ir lielisks – tās tiek galā ar karstumu un salu. Bet! Tai ir zemas ekspluatācijas īpašības. Bet, ja jums ir zemo izmaksu automašīna netāliem braucieniem, tad tās var ņemt.
Zema profila riepas
Lieliska saķere ar ceļu, ātrs uzrāviens. Vadīšana, tiesa gan, nav tik plūstošā kā citām. Tās ir arī trokšņainākas. Atcerieties, ka nejauša uzbraukšana ar zema profila riepām uz apmales, jums var prasīt jaunu disku nomaiņu! Un pa bezceļiem ar šādām riepām īpaši neieskriesieties.
RUN FLAT riepas
Veidotas no cietas gumijas ar pastiprinātām sānu malām. Kāda ir to priekšrocība? Tajā, ka pārvietoties uz tām ir iespējams arī kādu laiku pēc caurduršanas. Noslēpums ir pastiprinātajās sānu malās ar speciāliem gumijas kompaunda maisījumiem. Vēl riepas iekšpusē tiek uzstādīti balstgredzeni, bet šādam riepu tipam nepieciešami speciāli diski. Sākotnēji RUN FLAT riepas bija pieprasītas armijas spēkratiem un mašīnām ar speciālu nozīmi. Bet vēlāk tās novērtēja autovadītāji, kuriem gandarījumu nesagādāja stāvēšana uz ceļa ar caurdurtu riepu. Tiesa gan, šiem vadītājiem jābūt labi finansiāli nodrošinātiem, ņemot vērā, ka šīs riepas ir samērā dārgas.
Apvidus auto riepas
Lieliski piemērotas bezceļiem, bet uz tīra asfalta var sagādāt problēmas. Mašīna vāji pārvietojas uz ceļa, bremzēšanas ceļš kļūst garš (kas nav droši) un riepas ātri vien nolietojas. Tāpēc rekomendējam tās izmantot atbilstoši nozīmei.
Izskriesim cauri zīmējumiem. Ir vairāki veidi – izvēlieties.
Simetriski vērsts
Ideāla braukšanai pa mitru ceļu. Bieži izmanto sporta auto. Dārgi un trokšņaini.
Simetriski vērsts zīmējums
Plūstoša gaita, zema cena un vienkārša uzstādīšana un nomaiņa. Bet ziemas variants nav ātrs.
Neasimetriski virzīts
Labi atvaira ūdeni, laba vadāmība. Tiek uzstādīti Inner (iekšējā diska daļa) markas diski un Outer (ārējā diska daļa).
Asimetriski virzīts
Labi vadās pa ceļu, piemīt maksimāls ātruma indekss. Mīnusi – ļoti dārgs, ir sarežģījumi, tos nomainot vai uzstādot.
Daži padomi:
- Izvēloties riepas, autovadītāji izvēlas lietotas vai jaunas. Pirmais variants, protams, ir ekonomiskāks, bet, ja jūs esat par drošību un ilgtermiņa ekspluatāciju – tikai jaunām riepām jākļūst par jūsu izvēli.
- Izvēloties riepu lielumu, ievērojiet ražotāja rekomendācijas. Nepareizi izvēlētas riepas var negatīvi ietekmēt automašīnas ejošās kvalitātes.
- Pirms pērkat riepas, rūpīgi izlasiet citu pircēju atsauksmes.
- Pērkot riepas, izmantojiet konsultanta pakalpojumus.
- Neaizmirstiet par diagnostiku, veiciet to ne tikai konstatējot problēmas, bet arī profilaktiskiem mērķiem.
- Rūpējieties par riepām – reizi pa reizi maniet labās un kreisās puses riepas vietām, kā arī priekšējās ar pakaļējām – priekšējās piedziņas automašīnām, un priekšējās ar pakaļējām -aizmugurējās piedziņas automašīnām, lai veidotos vienmērīgs nodilums. Sekojiet līdzi spiedienam.
Vēlam jums labu ceļavēju, pieklājīgus autobraucējus ceļā un lielisku auto stāvokli!
1 Comment
Atbildēt
Lai komentētu, jums jāpiesakās sistēmā.
Valdis
septembris 18, 2017 at 8:16 pmLabs padoms! Paldies