Close

Iegādājāties lietotu auto: ko mainām?

Mašīnas pirkšana ir nopietna lieta. Kurš kaut reizi ir nonācis pircēja lomā, tas zina, cik daudz laika un rūpju šis pirkums patērē. Mēs esam dažādi un dažādi arī attiecamies pret šo notikumu. Vieglprātīgākie uzreiz sēžas pie stūres un jož, bet apzinīgākie – ķeras klāt ģenerālpārbaudei un dažādu detaļu, kā arī šķidrumu nomaiņai. Kādēļ? Viss vienkārši – savas drošības pēc!

Tātad, ko mainīsim?

Pirmais – visas piedziņas siksnas.

GRM siksna

Tā ir svarīga automašīnas konstrukcijas sastāvdaļa, kas savieno posmu starp kloķvārpstu un sadales vārpstu. Gumijas riepas iekšpusē atrodas zobi, kas saķeras ar zobrata zobiem, nodrošinot rotāciju. Ņemot vērā, ka šīs siksnas ir no gumijas, tās nepakļaujas korozijai. Bet! Aktīvas darbības rezultātā ir iespējami tās pārrāvumi, jo tā jau var būt novājināta, stingri nepiekļauta, izstiepta…Tāpēc – iegādājāties auto, nomainiet jostas. Lai izvairītos no liekām

Ģeneratora siksna

Neatgriezenisku bojājumu pazīmes – svilpieni no pārsega elektrikas pārslodzes reizēs. Iesakām pēc iegādes siksnu novērtēt vizuāli – plīsumi, stiepe, pārrāvumi. Īpaši krimināls gadījums, ja svilpienus jūs dzirdat slodzes un tās neesamības gadījumos. Šeit nomaiņa nepieciešama bez jebkādiem papildu jautājumiem.

Kondicioniera siksna

Šī siksna ir dzīvībai nepieciešama kā automašīnai, tā arī vadītājam, bet pretīgs svilpiens un

Visu filtru nomaiņa

Eļļas

Nepieciešams, lai attīrītu eļļu no netīrumiem. Ja filtrs nav pirmā svaiguma, tad gaidiet kļūmes dzinēja darbībā. Ja jūs nomainīsiet eļļu, bet veco filtru atstāsiet, tad nākamā eļļas nomaiņas reize pienāks ātrāk. Netīrs filtrs ātrāk “nogalinās” labo eļļu. Tāpēc – mainām un ietaupām uz eļļas mainīšanu un paildzinām automašīnas dzinēja dzīvi.

Degvielas

Attīrošais elements degvielas maģistrālē. Nefiltrēta degviela jūsu automašīnai var būt bīstama. Ko tajā var ieraudzīt līdz filtrācijai? Krāsas gabaliņus, rūsu, netīrumus, kas var nokļūt degvielas piepildīšanas brīdī. Un degvielas sūknim ar sprauslu var pienākt loģisks gals, ja degvielas filtrs netiek galā ar saviem pienākumiem. Pluss – tīrs filtrs palielina motora jaudu, daudz efektīvāk notiek izdegšana.

Gaisa

Aizsardzība no putekļiem un netīrumiem, kas atrodas gaisā. Vidēji automašīna 100 metros paterē līdz 15 kubikmetriem gaisa. To mainīt nepieciešams, lai izvairītos no priekšlaicīga motora remonta. Kalpo arīdzan kā trokšņu slāpētajs, bet degvielas motoros – kā karstā maisījuma temperatūras regulators.

Visu šķidrumu nomaiņa

Stūres hidropastiprinātāja šķidrums

Lai stūre būtu paklausīga un automašīnas vadībai nevajadzētu izmantot spēku. Šī funkcija ir atkarīga no šķidrumiem, kas padod spēkus no sūkņa uz virzuli. Kā šķidrums tiek izmantota eļļa ar speciālu konsistenci. Kā arī tā kalpo siltuma novadīšanai – trīšanās procesā tai arī ir liela nozīme.

Bremžu

Tās nozīme – padot spēku no galvenā bremžu cilindra uz riepām. Tam nekādā gadījumā nedrīkst būt zemai kvalitāte! No tā atkarīga bremžu efektivitāte un sistēmas darba stabilitāte. Tālākie komentāri ir lieki.

Antifrīzs vai tosols (neatkarīgi no auto markas, tie nav savstarpēji aizvietojami)

Dzesējošais šķidrums. Salšanas temperatūra ir zemāka par ūdens salšanas temperatūru. Nesasalst zemas temperatūras ietekmē. Šķidruma ekspluatācijas laikā noveco: inhibitora koncentrācija samazinās, veidojas korozija uz neaizsargātiem metāliem, samazinās siltuma atdeve. Antifrīza aptuvenais darbības laiks- 2 -3 gadi. Dažiem auto – līdz 5 gadiem. Bet, ja esat pamanījis, ka antifrīzs ir kļuvis rūsgans – tas ir signāls, ka ir izveidojies rūsējums. Tad šķidrums ir jāmaina nekavejoties, neatkarīgi no ekspluatacijas termiņa.

Un sīkumi:

Stikla tīrītāja slotiņas, sveces un visas iespējamās lamiņas. Un vēl to, ko meistars pamanīs diagnostikas laikā.

Tomēr, vērsties pie kompetentiem cilvēkiem un tiem, kam jūs uzticaties – ir pareizākais solis. Lai visi defekti un kļūdas tiktu pamanītas. Tikai tad jūs būsiet mierīgi un varēsiet baudīt braucienu ar iegādāto automašīnu. Un tās jaunā dzīve būs ilga un tāda, kas sagādā prieku.

Atbildēt